to udělal, kdybych měl žactvu třetí B pomocné školy v Zaostalé Lhotě názorně vysvětlit,
CO ZNAMENÁ ÚSLOVÍ JEDEN ZA OSMNÁCT A DRUHÝ ZA DVACET BEZ DVOU?
No jak. Řekl bych jim: Milí žáci, nejlépe je to vidět na úžasné názorové pluralitě představitelů kterépak asi země? Přece té nejcivilizovanější, technicky nejvyspělejší a bránící křesťanské hodnoty! Vezměte si například záležitost atomového bombardování. Jeden pan představitel, ten trošku prudší, zato sympaticky přímý, pověděl by tomu druhému, sakramentsky opatrnému, že si dělá zatraceně velké starosti o civilisty, na které on sám kašle. Naštěstí je tu právě ten druhý. Ten před bombardování varuje. Že by skutečně měl tak přehnanou starost o nějaké domorodce kdesi v džungli? Ale kdež, žádný strach, tak extrémně daleko ani jemu nenapadne zajít; jemu jde jenom o to, že nechce, "aby se svět postavil" proti tomu prvnímu "jako proti řezníkovi". Není ten první za dvacet, druhý za dvacet bez dvou?
Autor: alch
[ PŘEDCHOZÍ ČLÁNEK | NÁSLEDUJÍCÍ ČLÁNEK | NÁVRAT NA OBSAH | FORMÁTUJ PRO TISK ] |